Dette et indlæg skal hjælpe dig og din virksomhed med at lave den rigtige online markedsføring. Her gennemgås de mest populære markedsføringskanaler, og deres fordele og ulemper.

Jeg hedder Anders Søgaard, og har arbejdet med Online Marketing i et par år. Jeg arbejder til daglig i Youfront webbureau, hvor jeg arbejder med hele paletten fra programmering til design, idé udvikling og markedsføring.

Du har måske hørt nogle succeshistorier med bestemte markedsføringskanaler, og du vil måske afprøve dem på din virksomhed. Det er dog ikke sikkert at det der virker for en anden virksomhed virker for din. Meget mere om det herunder.

Af store og udbredte online markedsføringskanaler I Danmark har vi:

Disse kanaler kan inddeles i to kategorier. PPC og organisk. PPC betyder Pay-per-click, og organisk betyder at du ikke direkte betaler for at få trafikken. Det kan f.eks. være at du får 500 besøgende fordi du har lavet et godt Facebook opslag. Dette er organisk trafik.

PPC markedsføring

AdWords, AdSense, Facebook Ads, Instagram Ads og affiliate er alle PPC marketing. Ved PPC marketing betaler du direkte for din trafik, antal ved antal visninger, eller per click.

AdWords

AdWords er et af Googles produkter. De tilbyder at du kan betale for at lægge øverst i Google søgeresultater.